Annonsering och marknadsföring i sociala medier
Att flytta din annonsering och marknadsföring till sociala medier är en av de bästa sakerna du som marknadsförare kan göra. Här ges möjlighet att zooma in på specifika målgrupper baserat på geografi och demografi. Förutsättningarna för en ökad ROI är mycket stora om du sköter dina kort rätt.
Sociala medier är idag ett självklart medium för marknadsföring och kommunikation för de allra flesta företag och organisationer. De är perfekta plattformar för dialog och samtal, där möjligheterna att bygga starka varumärken och relationer är stora.
Sociala medier en naturlig del i vardagen för människor över hela världen. Exempelvis använder 71 procent av Sveriges befolkning Facebook. 52 procent gör det varje dag. Att finnas i och annonsera i sociala medier handlar med andra ord om att vara tillgänglig för din målgrupp.
Låt dina följare sprida ditt budskap
Människor gillar att dela med sig av sådant som de tycker är bra. Det innebär att om du lyckas engagera människor med ditt innehåll så kan det spridas och exponeras väldigt snabbt till väldigt många tack vare andra användare. Att vara aktiv i sociala medier handlar också om att måna om sin aktualitet. Dels att vara med där det händer och dels att hänga med i vad som händer. Nyheter och aktuella händelser sprids snabbt.
Marknadsföring i sociala medier
För företag och organisationer är det avgörande att hänga med i debatten som rör ens verksamhet och varumärke. Med en väl genomtänkt annonsering kan du påverka samtalsämnet. Finns inte du med och diskuterar och är engagerad i ämnen som rör din verksamhet samtidigt som dina konkurrenter gör det, är förstås risken stor att målgrupperna väljer någon av dina konkurrenter framför dig.
Är du intresserad av att veta mer? Hör av dig till oss på 08-546 66 200 eller mejla info@jajja.com.